Plan de afacere – esenţial pentru o afacere

Chiar dacă o parte din antreprenori au obiceiul să treacă cu vederea peste planul de afacere, totuşi importanţa lui este una foarte mare. Astfel, acesta nu doar că îţi asigură succesul într-o proporţie mare, dar te ajută să vezi lucrurile pe termen lung, ceea ce este foarte avantajos.

Însă cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci pentru a avea succes este să urmezi câţiva paşi şi să-ţi înveţi bine lecţiile înainte de a da drumul afacerii şi fără să te arunci ca naiba, mai ales într-un domeniu în care experienţa ta e cu minus. De aceea, este foarte important să ştii care este unul din secretele unei afaceri de succes şi care cu siguranţă va influenţa în mod direct demersul business-ului, încă de la începutul său.


Afacere

 

De ce ai nevoie de un plan de afaceri ?

Dat fiind faptul că un plan de afaceri cuprinde absolut toate aspectele importante, cumva eşti obligat să ţi-l creezi înainte de a da drumul afacerii tale.

Astfel, cu ajutorul său, poţi să priveşti afacerea în ansamblul ei, si să vezi în ce stadiu se va află peste 6 luni, peste 12 luni sau poate chiar peste 24 luni.

În plus de asta, în cazul în care afacerea nu merge aşa cum ar trebui, vei putea remedia această problemă mult mai uşor cu ajutorul său. În cazul de faţă, planul de afacere, te ajută să menţi o anumită direcţie fără de care ai putea intra într-un faliment.

Un alt aspect care ar trebui să te motiveze să-ţi faci planul de afacere, face referire tocmai la schimbările care se produc în domeniul tău de-a lungul timpului. Pentru că trăim în era tehnologiei lucrurile se pot schimba radical foarte uşor, de aceea, este bine să ştii ce modificări poţi face pe o peroadă lungă şi care să te ajute să-ţi dezvolţi business-ul cât mai uşor.

Chiar şi din punct de vedere al resurselor de orice fel, planul de afacere este important. Astfel, vei putea ştii de câţi bani ai nevoie pentru a demara cu succes afacerea, şi să înţelegi de ce resurse fizice ai nevoie.

Planul de afacere – Când trebui să-l faci ?

După cum îţi poţi da seama şi singur, planul de afacere trebuie realizat în mod clar înainte de a demara afacerea. Altfel, te vei trezi cu diverse cheltuieli sau obstacole pe care nu ţi le doreşti atât din punct de vedere financiar, cât şi din punct de vedere al vânzărilor.

Astfel, analizează bine piaţa şi concurenţa, vezi cum se descurcă, pe ce se bazează şi dacă durează prea mult timp, nu îţi face probleme. În felul acesta, măcar îţi studiezi foarte bine potenţialii clienţi şi vei ştii exact cum să abordezi această situaţie.

Deci, ţine cont de faptul că acest plan, se face înainte de a da drumul afacerii, asta dacă vrei să aibă succes.

Ce trebuie să includă un plan de afacere ?

  1. Ce trebuie sa includa un plan de afacere ?Descrierea planului de afacere

În primul şi în primul rând, un plan de afacere trebuie să cuprindă descrierea sa. De ce ? Simplu. Pentru a ştii ce rol are şi ce se doreşte să cuprindă şi să aibă inclus.

Tot aici, mai trebuie prezentată cât mai bine şi compania pentru care acest plan se realizează, în ce domeniu activează, istoricul său, ce obiective are firma, şi absolut toate informaţiile care fac referire la serviciile oferite sau la produsele vândute dar şi menţionarea bugetului alocat pentru dezvoltarea business-ului.

2. Ideea de afacere

La nivelul acestui punct, trebuie descris cât mai detaliat, orice detaliu al ideii de afacere. Fie că este vorba despre o afacere cu viermi de mătase, o afacere cu activitate online, sau o afacere de inchirieri maşini, aceasta trebuie descrisă în cele mai mici detalii, indiferent care ar fii ele.

3. Produsele/serviciile

În continuare, detaliile care fac referire în mod direct la produsele sau serviciile prestate, trebuie menţionate şi ele într-un mod cât mai detaliat. În felul acesta, se va putea afla cât mai multe informaţii şi despre potenţialii clienţi.

4. Strategiile de marketing şi promovare

În etapa următoare, trebuie precizate toate strategiile de marketing care vor fii utilizate pentru promovarea business-ului tău, indiferent care ar fii ele. Fie că este vorba de Google Adwords, Facebook Advertising, reclama prin bannere sau diferite spoturi, este esenţial ca acestea să fie precizate şi care în ansamblu te vor ajuta să îţi înţelegi mai bine business-ul în timp.

5. Analizarea pieţei

Un alt lucru esenţial, face referire tocmai la piaţa în care tu te vei adresa cu serviciile sau cu produsele tale. Îndiferent că discutăm de clienţi sau competiţie, încearcă să ţi cont şi de acest aspect şi toate informatiile pe care le vei găsi, notează-le în acest plan de afacere. Astfel, după câteva luni, poţi să observi ce lucruri te-au ajutat şi ce lucruri sunt inutile şi neimportante pentru afacerea ta.

6. Tipul afacerii

Acum, este important să  îţi notezi şi care este cea mai bună formă juridică pentru afacerea ta şi care te ajută în timp, menţiunea fiind cu tot cu numărul de angajaţi. Indiferent care ar fii aceasta, noteaz-o în planul de afacere, special pentru a analiza în final tot, putând astfel să tragi cele mai bune concluzii.

7. Bugetul alocat

Şi în final, chiar dacă l-am enumerat ca şi ultimul aspect al unui plan de afacere, este tocmai bugetul pe care îl vei aloca afacerii tale. Pe lângă asta, încearcă să menţionezi fiecare sumă de bani pentru ce va fii folosita şi în ce măsură.

Concluzie

După cum observi, planul de afacere este extrem de important, cu ajutorul său, putând astfel să nu o dai în bară pe termen lung. De aceea, îţi recomand să îţi faci şi tu un plan de afacere, indiferent de tipul său, beneficiile putând fii observate foarte uşor după primul an de activitate.

Astfel, dacă ar mai trebui să adaug ceva, lasă-mi un comentariu. Spor la treburi! 🙂

Blogger si marketer online. Conduc o agentie de social media marketing si zi de zi incerc sa invat noi lucruri noi din acest domeniu. Iti recomand sa te abonezi la mail, deoarece acolo mai ofer unele tips-uri din luma marketingului digital si al criptomonedelor.                             Aboneaza-te

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer